gry online

Lekka posypka blonnikowa ze zdrowym zamiennikiem - cukrem kokosowym.

16:41:00


Ten przepis dedykowany jest przede wszystkim dla osób, które mają wyjątkową słabość do słodyczy. Posypka błonnikowa to świetny dodatek do jogurtów czy sałatek owocowych. Ponadto, łyżeczka cukru, którą dodajemy, już nie musi nas martwić. Sekret tkwi w cukrze kokosowym, który od czasu do czasu możemy wykorzystać jako zamiennik cukru białego, trzcinowego lub miodu. Posiada on jeden z najniższych indeksów glikemicznych wśród produktów słodzących, co znaczy, że nie powoduje on nagłych skoków glukozy we krwi. Dla nas oznacza to ograniczenie napadów wilczego głodu, a nasz organizm skorzysta z zawartych w nim wartości odżywczych. Witamina B i C, oraz żelazo, potas, cynk sprawiają, że jest znacznie zdrowszy niż inne cukry. Jeśli zaś chodzi o otręby żytnie, wybieram je, gdyż są mniej kaloryczne niż owsiane, a zawarty w nich błonnik poprawia przemianę materii. Polecam ! :)

SKŁADNIKI:
  • łyżka otrębów żytnich - 18 kcal
  • łyżeczka cynamonu - ok.10 kcal
  • 1/2 łyżeczki cukru kokosowego ( do kupienia tutaj - KLIK ) - 14 kcal
WYKONANIE:
  1. Składniki mieszamy w kubeczku.
  2. Wrzucamy na suchą patelnie teflonową.
  3. Wlewamy łyżeczkę wody i delikatnie prażymy.
  4. Gdy cukier delikatnie się skarmelizuje wyłączamy gaz.
  5. Tak przygotowaną mieszankę dodajemy do deserów, jogurtu lub sałatki owocowej.



Inne posty.

1 komentarze